English flag
Gå tillbaka

Äntligen! Swedish Workshop kommer till Kiruna!

september 2, 2025

Visit Sweden’s största internationella mötesevenemang Swedish Workshop kommer till Kiruna den 21-22 april 2026. Här möts researrangörer från världens viktigaste marknader och turistföretag från hela Sverige för att skapa nya affärer och långsiktiga samarbeten.

Swedish Workshop är Sveriges största evenemang för internationell turism. Evenemanget samlar kvalitetssäkrade researrangörer från marknader som USA, Kina, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Frankrike. Under två dagar ges de möjlighet att knyta nya kontakter och utveckla samarbeten med svenska aktörer i branschen.

– Vi är oerhört stolta över att Visit Sweden har valt Kiruna. Swedish Workshop ger oss en unik möjlighet att visa upp våra arktiska upplevelser för researrangörer från hela världen – något som stärker våra företag och skapar nya affärsmöjligheter, säger Louise Johansson, projektledare för marknads- och destinationsutveckling på Kiruna Lappland.

Swedish Workshop har genom åren samlat ett stort antal företag och möjliggjort många betydelsefulla möten. Även i Kiruna väntas evenemanget bli en kraftfull mötesplats som ger nya kontakter, samarbeten och framtida resmöjligheter.

Utöver workshopen kommer researrangörerna även att erbjudas visningsresor i Kiruna och dess unika omgivningar. Genom att själva uppleva destinationen får arrangörerna inspiration till framtida paketresor för internationella gäster.

– Kiruna har väckt internationellt intresse under en lång tid, genom de unika upplevelser vi erbjuder i vår storslagna arktiska natur. Att Visit Sweden valt just Kiruna som värdstad understryker destinationens attraktionskraft och potential på den globala resemarknaden, avslutar Louise.

Spara datumen redan nu: 21–22 april 2026.
För löpande uppdateringar och programinformation, besök Visit Swedens webbplats.

_________________________________________________________________

Om Kiruna Lappland
Kiruna Lappland är den lokala marknadsföringsorganisationen (DMO) som verkar för att utveckla besöksnäringen i destinationen Kiruna in Swedish Lapland. Vi är en medlemsägd ekonomisk förening och paraplyorganisation för drygt 100 turismföretag.

Kontakt
Louise Johansson, Projektledare Marknad- och destinationsutveckling
louise@kirunalapland.se | +46 (0)73 073 73 18

Om Visit Sweden
Visit Sweden har uppdraget att marknadsföra resmålet Sverige mot globala resenärer. Genom smart marknadsföring året runt bygger de en positiv bild av Sverige som ökar efterfrågan och viljan att resa hit.